top of page

2023 İçin En İyi Çevre Dostu Ambalaj ve Paketleme Trendleri


Her zaman farkında olsak da olmasak da, tüketim kararlarımızda ürün ambalajı önemli bir rol oynuyor. Logo, renkler, yerleşim ve diğer birçok özellik tüketicilerin seçimlerini etkileyebilir.

Peki ya tüketici seçimlerini bu kadar etkileyen ambalaj ve paketlemelerin çevre üzerindeki etkileri tüketicileri etkiliyor mu? Bu soruya evet diyebiliriz, ambalaj ve paketlemelerin çevre üzerindeki etkileri gün geçtikçe tüketici tercihlerini yönlendirmeye başlıyor. Tüketicilerin eğilimleri her geçen yıl farklı eğilimlere doğru yönlenmekte, bu eğilimler yıllar içinde değişiklik gösteriyor.

Son yıllarda birçok tüketici, küresel atık sorununa önemli bir katkıda bulunan ürünlerin aşırı paketlenmesine ve inorganik malzemelerin kullanımına eleştirel bir şekilde yaklaşıyor. Ancak son yıllarda, birçok özel şirket karbon ayak izlerinin mümkün olduğu kadar az olmasını sağlamak için bir dizi çevre dostu ambalaj fikri geliştirdi.

Ambalajı yemekten -gerçek anlamıyla yemekten- tutun daha farklı başka bir amaca uygun hale getirmeye kadar, gerçek zamanlı olarak test edilen çok sayıda konsept bulunuyor. Bu içeriğimizde 2023 için birbirinden farklı en iyi çevre dostu ambalaj konseptlerini sizler için derledik.

Yeniden Kullanılabilir Ambalaj ve Paketleri Seviyelendirme

Yeniden kullanılabilir bir metal şişe ve plastik şişeler.

Uzun yıllardan beri sürekli duyarak aşina olduğumuz çevre dostu eylemleri gerçekleştirin; geri dönüştürün, azaltın, yeniden kullanın ve böylece geri dönüşüm döngüsünü tamamlayın. Bilinçli atık yönetiminin 3R'sinden yani Reduce, Reuse ve Recycle’dan bahsedildiğinde muhtemelen kafanızda bir şeyler canlanmaya başlıyordur.

Tekrar bahsetmemize bile gerek olmayan bariz bir şekilde, hem tüketiciler hem de üreticiler yıllar içinde geri dönüşümde inanılmaz adımlar atarak yeni ambalajlara dönüştürülebilen ve tekrar kullanılabilen çevre dostu ambalajlara geçtiler.

Kraft ambalajı, kalıplanmış hamurları, köpükleri ve geri dönüştürülmüş plastiği düşünün. Daha fazla tüketici, toplu olarak satın alma ve mümkün olduğunda yeniden kullanılabilir ambalaj ve mutfak eşyaları kullanma konusunda bilinçli bir seçim yapıyor ve üretilen atık miktarını azaltmaya yardımcı olmak istiyor.

Bazı şirketler, yeniden kullanılabilir paketleme programlarının tanıtımı yoluyla 3R'lere ilişkin ciddi bir taahhütte bulunuyorlar. Bu öncüler, müşterilerin orijinal ambalajı indirimli bir fiyatla yeniden dolum için iade edebilecekleri yeniden kullanım ve yeniden doldurma iş modellerini kullanıyor.

Üç R'ye Başka Bir "R" Eklemek

Geri dönüşümün 3 R'si.

Bu, tüketim malları dünyasında öne çıkan başka bir R'ye yol açar: iade edilebilirlik. Birçok şirket, müşterilerini geri dönüştürülebilen (veya geri dönüştürülebilen) ürünlerini iade etmeye teşvik ediyor. Bazı kuruluşlar, bazı ürünleri diğer ürünler veya indirimler karşılığında iade etmeyi teşvik ediyor.

2022'de dikkat çeken ve muhtemelen 2023'te de devam edecek olan iade edilebilir bir ürün örneği verelim: Siyah plastikler. Siyah plastik, geri dönüştürülmesi zor bir ürün olarak kötü bir itibara sahip. Belediye geri dönüşüm tesisleri her tür plastiği tanımlamak için optik bir tarayıcı kullandığından, bu tesisler ışığı yansıtamadıkları için siyah plastikleri tarayamazlar. Bu yüzden siyah plastik atıklar, geri dönüşüm çabalarına zarar veriyor. Bunun farkına varan şirketler ve yerel süpermarketler, tüketicileri siyah plastiklerini iade etmeye teşvik ediyor ve uyum için teşvikler sunuyor.

Örneğin cilt bakım şirketi Lush, müşterilerini imzaladıkları siyah kapları geri dönüştürülmek üzere iade etmeye teşvik ediyor. Bu iade kampanyalarından biri ise iade edilen beş kap karşılığında şirketin müşterilerine ücretsiz bir taze yüz maskesi hediye etmesiydi. Bu kampanya, hem tüketiciler hem de işletme için büyük bir kazan-kazan. Bu tür kampanyalar, plastik formlarının bir çöplük alanını doldurmak yerine uygun şekilde geri dönüştürülmesine veya geri dönüştürülmesine olanak tanır.


Biyoplastiklerin Yükselişi

Biyoplastiklerden üretilen bazı ambalajlar.

Her ne kadar biyoplastik kelimesi kulağa fütüristik gelse de şimdiden perakende ambalajın geleceği haline geliyorlar. Biyoplastikler; mısır nişastası, talaş, geri dönüştürülmüş gıda atıkları ve bitkisel katı ve sıvı yağlar gibi yenilenmiş biyokütle kaynaklarından üretilen plastik malzemelerdir.

Biyoplastikler plastik gibi hissettirir ancak biyoatıkları azaltmak amacıyla yeniden kullanılırlar. Bu yenilik şu anda işletmeler için daha pahalı olabilir ancak gezegenimiz ve çevremiz için oldukça faydalıdır. Eğer premium ürünler satan bir işletmeyseniz biyoplastik kullanarak tüketicilerinizi bu konuda bilgilendirebilir ve tüketicilerin gözünde markanız adına iyi bir izlenim bırakabilirsiniz.

Bitkisel Mürekkeple Yazılmış

Üzerlerinde bitkisel mürekkep kullanılan bazı ambalajlar.

Bitkisel bazlı mürekkeplere sahip olabileceğinizi biliyor muydunuz? Genel olarak sıklıkla kullanılan mürekkepler, ortaya çıktıklarından beri geleneksel olarak negatif karbon ayak izi sağlayan petrolden yapılmıştır.

Son yıllarda şirketler ve tüketiciler, biyolojik olarak parçalanabilir oldukları için zararlı emisyon üretmemeyi amaçladıkları ambalajlarında kullanılmak üzere soya bazlı mürekkepler gibi şeylere yöneldiler. Ayrıca, maliyet ve atık söz konusu olduğunda, bitkisel bazlı mürekkepler belirli materyaller kullanılan ambalaj ve paketler üzerinde kendi segmentindeki diğer mürekkeplere göre çok daha verimlidir.

Yemek Paketleme

En sevdiğiniz lokantadan paket servisi aldığınızı ve yemeğin kabını çiğneyerek yediğinizi hayal edin. Yüzünüzü buruşturmadan önce, yenilebilir ambalajların yükselişte olduğunu ve günümüzde mevcut olan en çevre dostu perakende ambalaj çözümlerinden biri olduğunu bilmelisiniz.

Yenilebilir pipetler, ambalajlar, filmler ve diğer ambalaj malzemeleri şimdiden piyasaya çıkıyor ve yeni norm haline gelmesi bekleniyor. Örneğin, bazı markalar deniz yosunundan üretilen sandviç ambalajları satmaktadır.

Yenilebilen ambalaj ürünlerinin kullanıldığı pastanelerden poğaçanızı aldığınızı ve poğaçanızı sardığınız kağıdı da afiyetle yiyebildiğinizi düşünün. Sırf ambalajınızı yemek istemeyebilirsiniz diye, başka birinin (ya da bir şeyin) istemeyeceği anlamına gelmez. Bir örnek vermemiz gerekirse Meksikalı şirket E6PR, bira demlemesinden elde edilen buğday ve arpa kalıntılarından yapılan altılı bira halkaları üretmektedir. Bu halkalar sadece ayrıştırılabilir değil, aynı zamanda hayvanlar için lezzetli bir yemek olabilir.

Anti Bakteriyel Ambalaj

Anti bakteriyel bir ambalaj örneği.

Dünyayı kasıp kavuran yeni pandeminin ardından insanlar mikroplara ve bakterilere karşı oldukça duyarlı hale geldi. Bunu tersine çevirmek kolay olmayacak, bu yüzden işletmeler çevre dostu ve anti-mikrobiyal ambalajı entegre ederek bundan faydalanabilir.

Bir dizi marka, çevre dostu paketleme seçeneklerini teşvik etmek için yeniden kullanılabilir poşetlerinin astarlarında bakteri üremesini önleyen ve aynı zamanda içindeki gıdaların güvenliğini garanti eden teknolojiyi kullanıyor. Ambalaj üreticilerinin tüketicilerin taleplerine cevap vermesi adına olumlu bir gelişme olan bu teknoloji, büyük bir trendin başlangıcı olacak.

Anti-bakteriyel ambalaj endüstrisinin 2024 yılına kadar 11.88 milyar dolara ulaşabileceği tahmin ediliyor. Bu tahmin, pandemi dolayısıyla oluşan halk sağlığı krizinden önce yayınlandı. Birçok uzman, belirtilen değerin şu anda en az 3 milyar dolar daha yüksek olabileceğini varsayıyor.

Sonuç Olarak 2023 Trendleri İçin Yapılması Gerekenler

Araştırmalar, alışveriş yapanların üçte ikisinin kağıt ve karton bazlı ambalajların bir ürünü diğer malzemelerden daha çekici hale getirdiğini buldu. Bu iyi bir haber çünkü kağıt ve karton geri dönüştürülebilir ve yeniden kullanılabilir. Kraft gibi materyallerden üretilen koli ve kartonların %100 geri dönüştürülebilir olmasına ek olarak, bu tür ambalaj ve paketleme ürünlerinin maliyeti oldukça düşüktür.

2022'deki ambalaj trendlerinin gösterdiği üzere şirketler, özellikle 2023'e girerken belli trendler içinde tüm mal ve ürünlerimizin satılma ve satın alınma şeklini değiştirecek malzeme ve süreçleri kullanarak sınırları zorlamaya hazır.

Toplumun atıklarını azaltmaya çalıştığı bir zamanda, aşırı paketleme veya sürdürülemez ambalaj malzemelerinin kullanımı bilinçli tüketiciler tarafından hoş karşılanmamaktadır. Paketleme alışkanlıklarımızı değiştirmek, hali hazırda stresli olan doğaya karşı biraz daha nazik olma yolunda atılmış doğru bir adımdır.

%100 Geri Dönüştürülebilir Packmore Koli ve Kutuları

Packmore sitesinde satışa sunulan bir karton koli.

Geçmişten günümüze en çok tercih edilen koruyucu bir dış ambalaj ürünüdür. Hammaddesi oluklu mukavva ve krafttan oluşan, oldukça sert ve dayanıklı olan ve birçok sektörde kullanılan koli, geçmişten günümüze kadar uzanıp en çok tercih edilen bir ambalaj malzemesidir. En önemli amacı ürünü saklayabilmesi ve koruyabilmesidir. Koli ve kutular; güvenilirdir, ekonomiktir. Krafttan oluşturulan bu ürünler, %100 geri dönüştürülebilir olmasıyla sürdürülebilir bir paketleme stratejisi için biçilmiş bir kaftandır.

Koli ve kutular üç şekilde hayatımızı kolaylaştırmış olur: taşıma, istifleme ve düzenleme. Nakliyat işlerinde, gıda sektöründe tekstil sektöründe vb. yerlerde kullanımı çokça tercih edilmektedir. Aynı zamanda açılmadan önce düz bir karton olarak depolandığından, yer kaplamaz. Sitemizde birçok farklı ve ebatlarda satışa sunulmakla birlikte işletmenizin ihtiyaç duyduğu boyutlarda kendinize özel teklifleri sitemizdeki Kendi Kolini Kendin Oluştur bölümünden yapabilirsiniz.


8 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page