top of page

Çevrimiçi ve Çevrimdışı Satışlar için Paketleme Stratejisi Oluşturma

Güncelleme tarihi: 5 Kas 2022


Ürünlerinizin satışlarını ve marka görünürlüğünü en üst düzeye çıkarmak, genellikle hem çevrimdışı hem de çevrimiçi mağazalarda ürünlerinizi tüketicilerin ilgisine sunmak anlamına gelir. Kulağa oldukça zorlayıcı gelse de her ortam için ürünlerinizin ambalajını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu yüzden kendinize şu soruyu sorabilirsiniz, perakende ve çevrimiçi mağazalar için ürünümü nasıl paketleyebilirim?


Çevrimiçi bir senaryoda etkili olan ambalaj, fiziksel yani çevrimdışı bir mağazada aynı gün ışığını göremeyebilir veya bunun tersi de gerçekleşebilir. Çevrimdışı ve çevrimiçi mağazanız arasında çok önemli bir ayrım yapmak, marka görünürlüğünüzü artıracak ve genel olarak müşteri deneyiminizi zenginleştirecektir. İster her iki ortamdaki görünürlüğünüzü (çevrimdışı ve çevrimiçi) en üst düzeye çıkarmaya çalışıyor olun, ister yalnızca müşteri deneyiminizi paketleme yoluyla yükseltmeye çalışıyor olun, paketleme stratejileri hakkında bilmeniz gereken birçok detay bulunuyor. Çevrimdışı ve çevrimiçi mağazalar için paketleme stratejisi oluşturmaya başlarken göz önünde bulundurulması gereken önemli bilgileri sizler için derledik.


Farklı Tür İşletmelerin Mağazalarında Ambalajın Yeri ve Amacı

Farklı Tür İşletmelerin Mağazalarında Ambalajın Yeri ve Amacı

İlk olarak, çevrimdışı ortamlarda sergileyeceğiniz ambalajınızı nasıl etkili bir şekilde oluşturacağınızı planlamadan önce, fiziksel mağazaların nasıl çalıştığını düşünmek önemlidir.

Örnek vermek gerekirse inşaat ve yapı malzemeleri mağazaları, mal ve hizmetleri doğrudan müşterilere satar. Bu, ambalajınızın amacının raf etkisi yaratmak ve müşterilerle fiziksel etkileşimler yoluyla güçlü bir ilk izlenim bırakmak olduğu anlamına gelir. Ürünlerinizin inşaat ve yapı malzemeleri mağazaları aracılığıyla dağıtılması, genellikle müşterileri ürününüzü satın almaya çekmek için daha geleneksel pazarlama ve satış stratejileri uygulamak anlamına gelir.

Bu süreç, fiziksel müşteri etkileşimlerini ve aşağıdakiler gibi diğer hizmetler aracılığıyla marka bilinirliğini artırmayı içerir.

  • Müşteri servisi ve müşteri hizmetleri

  • E-posta bültenleri

  • Billboard reklamları

  • Broşürler ve diğer basılı materyaller

Ambalajınızın sadece göze değil, aynı zamanda dokunuşa da hitap etmesi gerekiyor. Sonuçta, potansiyel müşterilerinizin ürününüzle ilk etkileşimi, ürünü alıp bakmak olacaktır. Ambalajınız markanızın bir uzantısıdır, bu nedenle perakende ve çevrimdışı mağazalardaki ambalajların tüketicilere en başından markanız hakkında iyi bir fikir vermesi gerekir.

Billboard reklamları, paketleme ve ambalaj

Bazı işletmeler, mağazalarına sıkı sıkıya bağlı kalmayı seçecektir. Günümüzde artarak devam eden e-ticaret platformlarına duyulan eğilim ile birlikte, çoğu işletme fiziksel mağazalarında marka görünürlüğünü ve fiziksel konumlarını korurken çevrimiçi mağazalara yöneldi.


Fiziksel mekânda faaliyet gösteren mağaza ortamından yararlanmak heyecan verici ve ödüllendirici olsa da daha fazla kullanıcı, kolaylığı ve kullanım rahatlığı nedeniyle çevrimiçi alışverişe geçtiğinden, çevrimiçi mağaza olmadan yüksek satış rakamlarını korumak giderek daha zor hale geliyor. Pandemi sırasında eğilim istikrarlı bir şekilde çevrimiçi alışveriş lehine devam etse de fiziksel alışverişte de şu anda büyük bir patlama yaşıyor.


Tüketiciler, dünya çapında kısıtlamaların kaldırılmasının ortasında mağazalara akın ediyor ve bu da markalı ürün ambalajları aracılığıyla bir etki yaratmayı daha da önemli hale getiriyor. Bu, tüketici taleplerinin çok hızlı bir şekilde değiştiğini ve müşteri erişiminizi uygun şekilde optimize etmek için ambalajınızı her iki ortama göre uyarlamanın işletmeler adına çok önemli olduğunu gösteriyor.


E-Ticaret Paketleme Stratejisinin Amacı

e-Ticaret paketlemesi.

Çevrimiçi satış yapmak, fiziksel mağazalarda satış yapmaktan daha zor olacak gibi görünüyor ancak düşündüğünüzden çok daha basit. E-ticaret, kullanıcı dostu bir çevrimiçi mağaza kullanarak çevrimiçi ürün ve hizmet satın alma ve satma sürecini ifade eder. Bu, tüketicilerin ürününüzle herhangi bir fiziksel etkileşime girmediği, bunun yerine markanızla çevrimiçi olarak etkileşime girdiği anlamına gelir.


E-ticaret, ürününüzün teşhir amaçlarını ortadan kaldırır ve ürününüzü doğrudan müşterilerinizin kucağına teslim eder. Bu ve bunlar gibi birçok nedenden dolayı e-ticaret hem işletmeler hem de müşteriler için daha uygun hale geldi.


E-Ticaret yapan bir firmaysanız ürünleriniz, e-ticaret ürün paketlemesinin amacını perspektif haline getiren nakliye ve lojistik zorluğuyla karşı karşıyadır. Ürün bütünlüğü, e-ticaret işletmeleri için büyük bir önceliktir. Tüketiciler yıllar boyunca çevrimiçi alışverişe çok güven duymuş olsalar da hala yeni ürünlere karşı temkinli davranıyorlar ve ekranlarında tam olarak ne görüyorlarsa onu almayı umuyorlar.


Çevrimiçi satışlarda kullanılan ürün ambalajı, ürünlerinizin teslimat için sağlam kalmasını sağlamak için koruyucu, dayanıklı ve zorlu nakliye koşullarına dayanabilir olmalıdır. Ayrıca, müşterilerinizin dikkatini en başından çekmek imkansızdır, bu nedenle her şey kutu açma deneyimi boyunca müşteriyi etkilemek ile ilgilidir.


Ürününüzün Mağazada Nasıl Sunulduğunu Düşünmek

Market rafları.

Ürününüzün nasıl sunulacağı, işletmenizin rakiplerinizin önüne geçmesine olanak sağlar. Mağazalar ve perakendeciler, ürününüzü herhangi bir rafta, masada, paletlerde, giriş yolu teşhirinde ve çok daha fazlasında sergilemek isteyebilir. Ürününüzün mağazada nasıl görüneceğine dair iyi bir fikre sahip olmak, ambalajınızın tasarım sürecine rehberlik edecektir.


Mağazalar ve perakendeciler için görsel mağazacılık stratejisi, satışları nasıl en üst düzeye çıkarmanın büyük bir parçasıdır. Ambalajınızın raflarda nasıl durduğunu ve ne kadar alan kullanacağını paketleme stratejinizi mağaza ve perakende ortamı için tasarlarken dikkate almak önemlidir.


Ürünleriniz için iyi bir görsel mağazacılık stratejisine sahip olmak, nihayetinde ürününüzün müşterilere çekiciliğini artıracak ve ürününüzü satın alma şansını doğrudan artıracaktır. Bu nedenle özel ambalajınız, daha fazla satış sağlamada önemli bir bileşendir. Müşterileriniz fiziksel mağazalarda sergilenen ürünlerinizle doğrudan etkileşime girebilir, bu da ambalajınıza daha lüks bir his vermeyi tercih eden işletmeler için büyük bir avantaj olabilir. Örneğin, sert bir iç ambalaj sadece ürününüze değil, markanıza da ayrıcalıklı bir his verir. Yalnızca ürününüzle değil, ambalajınızla da üst düzey bir alışveriş deneyimi sunarak bu fırsattan en iyi şekilde yararlanın.


Akılda tutulması gereken bir diğer şey, mağazanın ve perakendecinin ürününüze envanterde vereceği alan miktarıdır. Mağaza içi hacimli ambalajlar hem rafta hem de depoda bir dezavantaj olabilir. Perakendeciler, ürününüzü envanter amacıyla depolamak için alana ihtiyaç duyar.


Sınırlı mağaza alanıyla, kolayca istiflenebilir ambalajlar ürününüz için daha iyi sonuç verebilir. Bazı distribütörlerin, mağazaların ve perakendecilerin ürünlerinizle ilgili özel gereksinimleri olabilir. Bu, ambalajınızı planlarken ve tasarlarken belirli yönergelere göre uyarlanmaları gerektiği anlamına gelir. Yönergeler ambalaj ve ürün tasarımlarınızla ilgili olarak sizi biraz sınırlasa da tasarım kararlarının üretimden müşterilerinizin ellerine ulaşana kadar tüm taraflar için pratik olması gerekir.


Raf Etkisi için Ürün Kalitesini Koruma

Ürününüzün dış ambalajının temel işlevi, dağıtım sürecinde ürününüzü zarar verebilecek her türlü dış kuvvetten korumaktır. Bu nedenle, özellikle ürününüze göre en uygun ambalajı düşünmek önemlidir.

  • Karton koliler, birçok farklı yüzey seçeneği ile çok yönlülük sunar. Ancak, en az koruyucu ambalajdır.

  • Oluklu ambalaj ürününüz için maksimum koruma sağlar. Tek oluklu ve çift oluklu olmak üzere iki kategoriye ayrılmaktadır. Tek oluklu karton çift oluklu kartondan daha düşük maaliyete sahipken çift oluklu karton tek oluklu kartondan daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

  • Hava kanallı kargo poşeti, içine yerleştirdiğiniz ürünün korunmasında oldukça etkili bir ambalaj türüdür.

  • Balonlu naylon, bulundurduğu hava baloncuklarıyla ürünüzü dışarıdan gelecek darbelere karşı korur. İçerilerindeki ürünlerin birbirlerine olan temasını azaltarak zarar görme riskini azaltır.

Bu saydıklarımızın haricinde ek olarak köşe koruyucu gibi paketleme ürünlerini kullanabilirsiniz.


Dağıtım sürecinde ürününüzün nasıl ele alındığı üzerinde fazla kontrolünüz yok, bu nedenle önceden plan yapmak ve ürünlerinizi stoklandığında bile sağlam tutacak ambalaj malzemelerini seçmek çok önemlidir. Tavsiyemiz, sektörünüze ve hedeflerinize uygun ambalaj türünü seçmenizdir.


Örneğin, yiyecek paketlemek mi istiyorsunuz? Eğer öyleyseniz, tarihlere ve malzemelere göre en iyi gibi şeyleri net bir şekilde etiketlemenize olanak tanıyan optimum baskı özellikleri sunduğundan karton kutu veya plastik ambalaj seçmenizi öneririz.


Yoksa kırılgan cam eşyaları paketlemek mi istiyorsunuz? O halde, kırılabilir eşyalara yastıklama, yapı ve destek sağlamak için en iyi seçenek olduğu için oluklu bir kutu öneriyoruz. Ambalajınızın teşhir süreci için ürününüzün tüm bileşenlerini sağlam tutmak, mağazada bir müşteri deneyimi oluşturmak için çok önemlidir.


Koruyucu ambalaj sadece ürünlerinizin dağıtım süreci için değil, müşteri deneyimi için de önemlidir. Müşteri deneyimi amacıyla ambalajınızın tasarım bileşenlerini sevkiyat süresince sağlam ve hazır durumda tutmak, marka kimliği, güvenilirlik ve mağaza içi satış oluşturmada önemli bir rol oynar.


Çevrimiçi Satışlardaki Fırsatlardan Yararlanmak

Çevrimiçi satış temsili görsel.

Çevrimiçi satışlarda bulunan fırsatları optimize etmek ve bu fırsatlardan olabildiğince yararlanmak, sadece fiziksel bir mağazada çevrimdışı satış yapanların önüne geçmenize olanak sağlar.


Kutu açma deneyimi, günümüzde çevrimiçi ortamlarda markalara maruz kalma konusunda büyük bir rol oynamaktadır. Markalar, sosyal medya platformları ve influencerlar aracılığıyla müşteri deneyimini olabildiğince kaliteli hale getirerek marka bilinirliği oluşturma fırsatına sahip oluyor. Özellikle Instagram ve Youtube'daki sosyal medya kullanıcıları, bu videoların kutudan çıkarılması fikrini popüler hale getirdi. Tüketiciler sadece ürün ile ilgili değil, aynı zamanda bu kutu açma videolarında tartışılan ilk unsurdan çok daha fazla olan ambalajla ilgili ilk izlenimlerini sunuyorlar.


Think with Google'a göre İnsanların sadece telefonlarında kutu açma videolarını izleyerek geçirdikleri süre, tatil klasiği “Aşk Her Yerde”yi 20 milyondan fazla kez izlemeye eşdeğerdir.

Satış yolunuz için ister çevrimdışı gerçek bir mağaza ister bir çevrimiçi mağaza veya her ikisini birden seçin, influencerlar, markanız ve ürününüz için görünürlük kazanmanın harika bir yolu olan ambalajı, ürünü ve genel alışveriş deneyimini gözden geçirmek için zaman ayırır.


Müşteriler, markanın özen ve detaylara gösterdiği özeni gösterdiği için, kutu açma deneyiminden şüphesiz keyif alıyorlar. Hatta bazı tüketiciler muhtemelen, gerçek üründen daha çok zevk alıyor. Paketleme ve kutudan çıkarma deneyimine odaklanmak marka kimliğinizi, bilinirliğinizi ve güvenilirliğinizi yükseltme potansiyeline sahiptir.

Ayrıca, potansiyel müşterilerin ambalajınızı açma beklentisiyle olumlu duygulara sahip olmalarına yardımcı olur. Başka bir deyişle – ambalajınızı etkileşimli, ilginç ve yenilikçi hale getirin.


Sevkiyat Sırasında Ürünlerin Korunması

Turkish Cargo operasyonlarından bir görüntü.

E-ticaret dünyasında ambalajınızın ana işlevi, ürününüzü işleme, depolama ve nakliye aşamalarından müşterilerinizin kucağına kadar korumaktır. Ürünün maruz kalabileceği yolculuk hakkında iyi bir fikriniz olmadığı için ürününüzü doğrudan müşterinize göndermek stresli olabilir. Bu nedenle, çevrimiçi satışlar için ambalaj değerlendirmelerinizi yüksek bir öncelik haline getirmek önemlidir.


Sevkiyat ve teslimat süreci, paketlemeyle ilgili hususları en çok ilgilendiren süreçlerdendir. Hepimiz kargo çalışanlarının paketi kapınıza getirdiği sırada teslimatı işini ve paketi umursamadan yaptığına ve birçok paket için bu dikkatsiz çalışmayı devam ettirdiğine şahit olmuşuzdur. Sevkiyat ve teslimat sürecini kontrol edemezsiniz.


Ambalajınız, sevkiyat süreci ile ilgili üzerinde tam kontrole sahip olduğunuz tek şeydir. Ürünlerinizi dış dünyadan korumak ve güvende tutmak, başarılı bir çevrimiçi iş yürütmenin çok önemli bir yönüdür. Ürünleriniz için paketleme yöntemini seçmek önemlidir.


Sadece ürünlerinizin dağıtım veya teslimat süreci için değil, müşterinin evde satın alma deneyimi için de önemlidir. Oluklu ambalaj ürünlerinize maksimum koruma sağlarken, destekleyici ek ambalaj ürünleri de e-ticaret ambalaj ihtiyaçlarınız için dikkate alınmalıdır.

  • Kırılgan eşyalar ve lüks bir his için havalı yastıklar

  • Çok yönlü baskı yetenekleri için karton kutular

  • Gıda ve tıbbi ürünler için plastik kargo poşetleri

Ambalajınızı yukarıda belirtilen bu ekler ile iyileştirmek, ürününüze maksimum koruma sağlayacak ve teslimat sonrasında kusursuz bir müşteri deneyimi sağlayacaktır.


Ekrandan Kapıya Adım Adım Beklentileri Karşılamak

Kapıya teslimat kargo.

Online alışveriş deneyimi, satın almaya karar vermeden önce ürünlerinizle fiziksel olarak etkileşime giremeyecekleri düşünüldüğünde, müşterilerinizin kapısına teslim edilene kadar ürününüzden biraz uzaklaşıyor.


Yüksek kaliteli fotoğraflara, ayrıntılı açıklamalara ve kullanıcı dostu bir web sitesine sahip olmak, çevrimiçi müşterilerinize hitap etmek için çok önemli olsa da kapılarına kadar teslim ettiğiniz ürünle bu vaatleri yerine getirmek daha da önemlidir.


Müşterilerinize ürününüz hakkında teslimata kadar çevrimiçi ortamda tamamen şeffaf olmak, marka güvenilirliğini artırır ve sadık bir müşteri tabanı oluşturmanıza olanak tanır. Tüketiciler, bugün bile çevrimiçi satın aldıkları şeylere karşı ihtiyatlı olma eğilimindedir. Bu nedenle tüketici beklentilerini karşılamak, markanız ve müşteriniz arasında daha güvenilir bir ilişki yaratacaktır.


Müşteriler sadece kendi koltuklarının rahatlığında paketlerini açmakla kalmaz, aynı zamanda ürünün vaat edilen koşullarda kendilerine teslim edilmesini isterler. Çevrimiçi alışveriş sırasında müşterilere geri bildirim ve şeffaflık sağlamak; ürününüzle özel olarak etkileşime girmelerine ve markanızı gerçekten hissetmelerine olanak tanır.


Müşteriler alışveriş süreci boyunca ürününüzün ambalajı için bir beklenti edinir, eğer kusursuz bir müşteri deneyimi istiyorsanız bu beklentileri karşılamalısınız. Hem pazarlamanıza katkıda bulunmak hem de sadık bir müşteri kitlesi oluşturmak için unutulmaz bir kutu açma deneyimi yaratın.


Kutu Açma Deneyimine Öncelik Vermek

Kutu açılışı görseli.

Müşterileriniz üzerinde kendi evlerinde anında bir etki yaratmak, ürününüzden bile daha yüksek sesle konuşan bir marka anlatısı oluşturmak için çok önemlidir. Unutulmaz bir kutu açma deneyimi yaratmak, kaçırılan mağaza içi alışveriş deneyimini gerçekten telafi eden önemli bileşenlerdendir.


Paketlemeniz boyunca sosyal medya kullanımı da e-ticaretin önemli bir parçası haline geliyor. Daha önce de belirttiğimiz gibi, kutu açma videoları günümüzde oldukça popüler. Bu eğilimi ambalajınıza optimize etmek e-ticaret dünyası için çok önemlidir, bu nedenle müşterilerinizi arkadaşlarıyla ve aileleriyle çevrimiçi paylaşımda bulunmaya teşvik ettiğinizden emin olun.

Ürünlerinizi güvende tutmak, ambalajınız için savaşın sadece yarısıdır. Ürünü korumanın yanı sıra e-ticaret ambalajınızın amacı, kutudan çıkarma deneyimi ve sosyal platformlar aracılığıyla etkileşim oluşturmaya çalışmak olmalıdır.


Ambalajınız aracılığıyla müşterilerinizle doğrudan konuşun. Ambalaj tasarımlarınızı güzelleştirerek ve ürünlerinizin kutudan çıkarma deneyimini geliştirerek ve sosyal medya aracılığıyla daha fazla görünürlük elde edin. Ürününüzü özellikle etiketler ve çıkartmalarla kişiselleştirmeye gayret göstermek, sizi rakiplerinizin birkaç adım önüne geçmenize yardımcı olacaktır. Çevrimdışı ve çevrimiçi satış ortamları için ürününüzün ambalajının tasarımını ve stratejisini göz önünde bulundurmak, satışları ve marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olmanın önemli bir parçasıdır.

26 görüntüleme0 yorum

Kommentare


bottom of page