top of page

Boş Alanlardan ve Ekstra Maliyetten Kurtulmak İçin Öneriler



Her yıl nakliye maliyetlerinde %25 oranında tasarruf edebileceğinizi hayal edin. Aynı zamanda karbon izinizi azaltacak, verimliliğinizi artıracak ve firmanızı güçlendireceksiniz.

Kulağa imkânsız gibi geliyor fakat değil. Bu sonuçlar birbirleriyle bağlantılı. Sonuçları bir çatı altında toplayıp tanımlayalım; Boş alanların ekonomisi.


Boş Alanların Ekonomisi

Boş Alanların Ekonomisi

Forbes, Insight ve DS Smith tarafından yürütülen bir araştırmaya göre, okyanuslarımızda seyreden her konteynerin ortalama %24'ü boş bir şekilde sevkiyat etmekte. Bu, her yıl yaklaşık 61 milyon konteynerin gereksiz yere sevkiyat edildiği anlamına geliyor. 61 milyon konteynerlik bu gereksiz sevkiyatın maliyeti ise 46 milyar dolar civarında.


Bu gereksiz maliyet neden oluşuyor? Çünkü firmalar, kartonlarındaki boş alanı ortadan kaldırmak ile aynı anda optimum konteyner dolumu için doğru boyuta sahip olmak arasında doğru dengeyi bulamıyorlar.


Firmalar, boş alanları yeterince önemsemiyor, boş alanlar ilk izlenimde kum taneleri olarak görülse de umursanmayan kum taneleri birikip kumsallar oluşturuyor.


Boş Alanları Azaltmanın Faydaları

Boş Alanları Azaltmanın Faydaları

Boş alanı azaltmanın temel faydalarına daha yakından bakalım ve neden firmanızda uygulamanız gereken öncelikli bir politika olduğunu inceleyelim. Boş alanları ortadan kaldırmak tüm işletmeler için tasarruf sağlayacaktır.


Boş alanları ortadan kaldırmayı sadece tasarruf olarak görmemek gerekiyor. Boş alanları ortadan kaldırmak sadece maliyetleri değil, çevreye verilen zararı da düşürmektedir. Sevkiyat yoğunluğunda azalmayı beraberinde geçirecek. Sevkiyat sayısındaki bu düşüş ve tasarruf sayesinde daha az araç bunun için çalışmış olacak. Günün sonunda çevreye daha az zarar verilmiş olacak. Hem maddi anlamda hem de çevreye verilen zararın azaltılması anlamında firmanıza katkı sağlayabilirsiniz.


Ürünler uzun yolculuklarının sonunda dağıtım bölgelerine ulaşır ve dağıtım merkezlerinden müşterilerin kapılarına e-ticaret ambalajlarında gönderilir. Paketlenecek ürünlere uygun boyutlarda koliler seçilmediğinde koli içinin doldurulması için farklı materyaller kullanılıyor ve bu da işletmelere ekstra maliyet yaratıyor. Uygun ambalaj ürünlerinin seçimi boş alan sorunun çözümünde büyük bir yer kaplıyor.

Paketleme ve kargo.

Boş alanları azaltarak sevkiyat ve kargo masraflarını azaltabilirsiniz. Aynı zamanda boş alanların azaltılması paketleme maliyetlerinin azalmasına sebep olacaktır. Bu tür bir paketleme politikasıyla tedarik zincirindeki verimlilik gelişecektir. Verimli bir sevkiyat süreci işletmelerin operasyonlarınıza hız kazandıracaktır.


Yöneticilerin boş alan sorununu çözememesinin önündeki en büyük engel ise bundan haberdar olmamaları. Forbes, Insight ve DS Smith tarafından yürütülen araştırmaya göre, katılımcıların yalnızca %39'unun kuruluşlarındaki karar vericilerin boş alan sorununun farkında olduğunu düşündüğünü gösteriyor. Araştırmada katılımcıların çoğunun operasyon ve satın almada çalıştığı belirtiliyor.


Boş Alanlar ile İlgili Veriler

  • Dünyada her yıl 61 milyon konteyner gereksiz yere sevk edilmektedir.

  • Boş alanların giderilmesi potansiyel tasarruflarda küresel olarak yılda 46 milyar dolar anlamına geliyor.

  • 10 katılımcıdan 5'i ambalaj verimliliğinin şirketlere rakiplerine göre avantaj sağlayabileceğini düşünüyor.

  • Boş alanlardan kurtulmak çevreye verilen zararı azaltıyor. Üreticiler, yılda en az 122 milyon ton karbondioksit yayan konteynerlerde boş alan gönderiyor.

  • Havayolu sevkiyatlarında 3 kata kadar tasarruf sağlamaktadır.

Araştırmadan Çıkarılan Şaşırtıcı Sonuçlar: Boş Alan Ülkesi

Boş Alanları Azaltmanın Faydaları
  • İnternetten alınan 3 üründen 1'i iade ediliyor. Dolayısıyla işletmelerin sevkiyat masraflarının azaltılması operasyon maliyetlerini azaltacaktır.

  • Boş alan nakliyesinden kaynaklanan karbon emisyonları, Belçika, Pakistan veya Arjantin ülkesinin yıllık CO2 emisyonlarına kabaca eşdeğerdir.

  • 10 yöneticiden sadece 3'ü mal sevkiyatında boş alan denetimi gerçekleştirdi.

  • Dolayısıyla boş alan denetimi yapmanız sizi çoğu işletmenin önüne çıkaracaktır.

  • Boş alanları ortadan kaldırma müşteri deneyimini iyileştirir.

Boş Alanların ve Paketlemenin Müşteri Deneyimine Etkisi



Mükemmel marka itibarınızın işletmenizden önce gelmesini mi istiyorsunuz? Harika bir müşteri deneyimi sağlamak çok önemlidir ve e-ticaretin yükselişte olmasıyla birlikte ambalajın rolü de önem kazanmaktadır. Doğru ambalaj kullanımı ve paketleme müşterilerin deneyimini iyileştirebilir.


Giderek artan bir şekilde, e-ticaret ambalaj deneyimi, müşteriyle tek temas noktası haline geliyor ve bunu bir markanın fiziksel anlamda öne çıkması için tek fırsata dönüştürüyor.

Keyifli bir kutu açma deneyimi sağlamanın yanı sıra, sürdürülebilirlik çabalarınızı vurgulamayı unutmayın: bu, modern müşterinin giderek daha fazla dikkat ettiği bir şeydir. Büyük bir kutunun içinde gelen küçük bir ürün estetik değildir. Ayrıca hiçbir müşteri ürünün teslimatı sonucunda elde edeceği büyük bir atık istemez.


Bir ürünün nasıl paketlendiği müşteri memnuniyetini ve dolayısıyla müşteri kazanımını ve elde tutmayı, yani sonuç olarak geliri etkiler.


Tüketici Değerlendirmesi

Tüketici Değerlendirmesi
  • 3 tüketiciden 1'i markaları sosyal ve çevresel etkilerine göre seçiyor.

  • 10 tüketiciden 5'i ambalaj atıklarını önemli bir çevre sorunu olarak görüyor.

  • 10 yöneticiden 5'i, ambalajın müşteri deneyiminde bir faktör olduğunu belirtiyor.

Boşluk doldurmayı ortadan kaldırmak markanız, müşteriniz ve çevre için iyidir. Hangi stratejileri benimsemeniz gerektiğini öğrenin ve gerçek dünyadaki örneklerden ilham alın.

Önerilerimize daha yakından bakın ve tedarik zincirinizi optimize etmenize yardımcı olabilecek çeşitli tek kullanımlık veya yeniden kullanılabilir çözümleri keşfedin.


Boş Alan Sorununun Çözümü İçin Öneriler

Boş Alan Sorununun Çözümü İçin Öneriler

Öncelikle bu sorunun çözümü için sevkiyat aşamasından önce paketleme kısmına önem göstermek gerekiyor. Paketleme sürecinde ürünün ebatlarına en uygun ambalaj ürünlerinin seçilmesine dikkat edilmesi gerekiyor. Eğer birden fazla ürün paketleniyorsa ambalajların ebatlarına dikkat edilerek küçük ambalajlar seçilmeli. Aynı paket içinde ise kategorize edilerek sevkiyat adedinden ve boş alanlardan tasarruf edilmeli.


Bu uygulamaları gerçekleştirmek için bazı ambalaj ürünlerini sizler için derledik. Bu ürünleri kullanarak aynı paket içindeki birden fazla ürünü kategorize edebilir, ebatlarına göre sevkiyat sürecini kolaylaştırabilirsiniz.


Koli İçi Koruyucu Hava Yastığı

Koli İçi Koruyucu Hava Yastığı

Koli içi koruyucu hava yastığı, paket içerisinde ürünlerin kategorize edilebilmesi için kullanılabilecek bir ambalaj ürünüdür. Hava yastığı, taşınacak ürünlerin koli içerisinde hareket etmeden sabit kalabilmesi için boşlukları doldurabilmesini sağlar. Ürünün sevkiyatı esnasında hareket etmeden ve zarar görmeden müşteriye ulaşabilmesi için oldukça önemlidir.


Balonlu Naylon

Balonlu Naylon

Balonlu naylon, iki adet polietilen film tabakasının arasına balonlu bir ara kat oluşturularak sıklaştırılan bir ambalaj malzemesidir. İçi hava dolu baloncuklar ile dolu yan yana dizilmiş şekildedir. Nakliye sırasında ürünü balonlu naylon ile sararak en iyi şekilde korunmasını sağlar.


Balonlu naylon ile sarılan ürünün her türlü hava şartlarına, darbe almasına, kırılmasına, çizilmesine ve zarar görmesine sebep olmaz. Kullanım alanı oldukça geniş olan balonlu naylon diğer bilinen isimleriyle de baloncuklu naylon ya da pat pat naylon koruyucu bir ambalaj ürünüdür. Paket içerisindeki farklı nesnelerin çevresine konularak temas yoluyla oluşabilecek zararları engeller.

12 görüntüleme0 yorum

Comentários


bottom of page