top of page

Ambalaj Bir Ürünün Pazarlamasında Ne Kadar Önemli?


Paketleme sadece ürününüzü korumanın bir yolu değil midir? Sonuçta, gerçekten önemli olan içindeki üründür. Bir işletme sahibi olarak paketlemeye yaklaşımınız bu söylemden ibaretse, kendinizi başarısızlığa hazırlıyor olabilirsiniz.


Ambalaj, yalnızca ürünlerinizin değil, markanızın da pazarlanmasında hayati bir rol oynar. Eğer e-ticaret yapıyorsanız müşterilerinizin markanız ile olan ilk fiziksel erişimi ürününüzün paketi olacaktır.


Ambalajın Ürünlerinin Pazarlamadaki Önemi

Ambalajın Ürünlerinin Pazarlamadaki Önemi.

The Paperworker tarafından hazırlanan bir bilgi grafiğine göre, tüketicilerin %52'si, birinci sınıf kaliteli ambalajlı ürünler alırlarsa, başka bir satın alma için bir işletmeye geri döneceklerini söylüyor. Tüketicilerin %90'ı satın aldıktan sonra ürün ambalaj kutularını ve poşetlerini yeniden kullanıyor ve %40'ı ise ilginç olursa ambalajın fotoğrafını paylaşıyor. Bu istatistiklere baktıktan sonra, konu pazarlama olduğunda ambalajın önemini küçümsememelisiniz.

Ürünlerinize dağıtım ve satış sürecinde ihtiyaç duyduğu korumayı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yeni potansiyel müşterileri çekmede hayati bir rol oynar.

Çevrimiçi olarak bir tür rönesans yaşayan kutu açma videoları ile ambalaj, markanızın kendi taşınabilir reklam panosu haline geldi. Birçok müşteri için kutudan çıkarma deneyimi, yeni bir ürün satın almanın tartışmasız en heyecan verici yanıdır. Ürün ambalaj tasarımınız asla sonradan düşünülmemelidir. Baştan sona pazarlama stratejinizde önemli bir bileşen olarak ele alınmalıdır.

Kendinize şu soruyu sormalısınız: Müşterinizin ürününüzü açtığında nasıl hissetmesini istersiniz? Bu sorunun yanıtlanmasında ambalajın rolü büyük. Bir ürünün pazarlanmasında ambalajın ve paketlemenin önemini inceledik ve sizler için bu önemli noktaları ana başlıklar altında derledik.


Raf Etkisi Yaratmak

Raf Etkisi Yaratmak

Piyasada binlerce ürün var ve muhtemelen işletmenizin ürününe benzeyen ürünler de piyasada bolca mevcut. Birçok e-ticaret pazarlama uzmanına göre, müşterilerin karar verme sürecinin üçte biri yalnızca ürün ambalajına dayanıyor. Bu nedenle, ambalajınız işletmenizin maliyetlerini daha da arttırmadan satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olacaktır. Her şey ilk izlenimlerle ilgili. Ambalajınız, müşterilerin hem mağaza içinde hem de çevrimiçi olarak etkileşime girdiği ilk şeydir. Bu yüzden ürününüzü diğerlerinden farklı kılmak ambalajınızla başlar.

Eğer fiziksel bir alanda yani mağazada satış yapıyorsanız ürününüzün ambalajı estetik bir görünüme sahip olmalı. Bu estetik görünümü ambalajlarınızı elde ettikten sonra tasarım ve baskı işleriyle ilgilenen şirketler aracılığıyla sağlayabilirsiniz.

Ambalajın ürününüze tam olarak uymadığı, sıkıcı göründüğü ve orijinal görünmediği senaryolarda ürünler, tüketici tarafından genellikle kalitesiz olarak görülür. Bu nedenle en azından ambalajınızın ön kısmında bulunan tasarıma oldukça dikkat etmelisiniz. Ambalajın arkası, ürününüz için bir bilgi bölgesi görevi görür. Ürününüz ve müşteri arasındaki diyaloğu kurar. Tüketici talepleri nedeniyle, ambalajın arkası bilgilerle oldukça kümelenmiş olabilir, bu nedenle açık, özlü ve düzenli olmasını sağlayın.


Ambalajınız aşağıdakiler gibi önemli bilgileri iletebilir:

  • Fiyat

  • İçindekiler

  • Talimatlar

  • Uyarılar

  • Eğer şart ise devlet regülasyonları ile ilgili yasal bilgilendirmeler

Bu bilgiler pazarlama için sıradan ve önemsiz görünse de müşteri tabanınızla tam şeffaflık sağlamak, güçlü bir marka güvenilirliği oluşturur. Bu sayede müşterileriniz herhangi bir hayal kırıklığından korunmuş olur ve kendilerini güvende hisseder. Tüketicinin size duyduğu güven ile potansiyel sadık bir müşteri edinirsiniz.

Ambalajınız hakkında önemli bilgiler.

Bu aynı zamanda tamamen şeffaf olmanız ve ürününüzün faydaları konusunda gurur duymanız anlamına gelir. Örneğin; Ürününüzü tüketmek veya kullanmak müşterinize zamandan veya paradan tasarruf sağlıyor mu? Tüketicinize sağladığınız yararlara ve sunduğunuz tasarruflara mutlaka ambalajınızın üzerinde yer verin. Bu şekilde, müşterilerinizin raflarda görebileceği diğer rakiplerden farklılaşırken hedef pazarınız ile doğrudan konuşur ve etkileşim kurarsınız.

Ambalajınızda, rakiplerinizin ambalajlarında sağladığı bilgiler eksikse, bu eksiklik ürününüzü dezavantajlı hale getirebilir, bu nedenle rakiplerinizin ambalaj tasarımları hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Müşterilerinize ürününüzle ilgili tüm hikâyeyi kısa ve öz bir biçimde anlatın. Ambalajınız ile ürününüzle ilgili soruları, onlara sormaya bile vakit bulamadan yanıtlayın.


Daha iyi bir Müşteri Deneyimi Yaratmak

Daha iyi bir Müşteri Deneyimi Yaratmak

Birçok şirket ürünlerinin tasarımı ve kavramsallaştırılması için çok zaman harcarken, ambalaj genellikle bir öncelikten ziyade sonradan düşünülen bir düşünce olarak gelir. Gerçek şu ki, ambalaj günümüz dünyasında müşteri deneyiminin önemli bir parçasıdır. Özellikle perakende dünyasında tahtı ele geçiren e-ticaretle birlikte, müşterilerin ürününüzü daha önce satın almış olan diğer müşterilerin çevrimiçi incelemelerine yönelme olasılığı daha yüksektir.

Bir müşteri ürününüzü kutusundan çıkardığında, ürünün ambalajı ve paketlemesi olumlu bir duygusal tepki veya duygu uyandırmalıdır. Bu, YouTube'da insanların yalnızca ürünle değil, çoğunlukla ambalajla deneyimleme ve etkileşim kurma takıntısını gösteren kutu açma videolarıyla vurgulanıyor.

The Packaging Company'ye göre, çevrimiçi alışveriş yapanların %40'ı, ambalajın markalı ve ilgi çekici olması durumunda bir ürün resmini veya videosunu sosyal medyada paylaşma olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor.

Ambalajda müşteri deneyimi sağlamak.

Geleneksel kahverengi kutunuz yerine baskılı, tasarım etiketli veya hediye paketi benzeri bir ambalajınız varsa, tüketicilerin bu ürünün fotoğrafını sosyal medyada paylaşma olasılığı %60 daha yüksektir. Bu istatistikler ambalaj tasarımlarınızı çevrimiçi müşterilerinize göre uyarlamanın, ürününüzün satışlarını daha da artırabileceği anlamına geldiğini gösteriyor. Premium paketleme, ürününüzün kalitesini müşterinize iletir.


Sert ambalajlar oldukça kolay hasar görebilirken, ürünlerinize müşterilerinizin kendilerini şımarık hissetmelerine neden olacak lüks bir görünüm ve his sunar. Çift oluklu koliler bu premium hissi müşterilerinize sunabilir. Koliler, baskı ve yüzey seçeneklerindeki çok yönlülüğü nedeniyle sıklıkla tercih edilen ambalaj ve paketleme ürünlerindendir. Ayrıca; koruyucu hava yastıklarının, balonlu naylonların ve köşe koruyucularının kullanılması aynı zamanda ambalajınızın lüks hissine katkıda bulunur. Bu tür Ambalaj ürünleri ürünlerinizin korunmasının yanı sıra müşteri deneyimine olumlu yönde katkı sağlar.


Ambalaj malzemeleriniz aracılığıyla müşterilerinizle dolaylı olarak iletişim kurmak, onlara ürününüzün kalitesi, markanız ve anlatımınız hakkında daha fazla bilgi verir. Bu, genel deneyime büyük ölçüde etki eder ve deneyim, ambalajınızla başlar. Ambalajınız kullanıcılar için unutulmaz bir deneyim yaratıyorsa, müşterileriniz ambalajınızı saklamak ve bir koleksiyon başlatmak isteyebilir. Bu senaryo kulağınıza sıra dışı geliyor olsa da Apple ürünlerinin ambalajları ve paketlerinin saklanması, koleksiyonunun yapılması tüketicilerde sık rastlanan bir alışkanlıktır.


Marka Öyküsü Oluşturma

Marka Öyküsü Oluşturma

'Bizim ürünümüz en iyisidir, bu yüzden ona ihtiyacınız var' gibi daha geleneksel pazarlama tekniklerinden uzaklaşmalısınız çünkü pazarlama, Millennials ve Z kuşağının pazarda daha büyük roller üstlenmesiyle daha karmaşık hale geldi. Müşterilerinize ürününüzün en iyisi olduğunu söylemek artık yeterli değil. Müşterilerinizin ürünlerinizle ilgili asıl bilmek istediği sorular ise bu sorulardır:

  • Ürününüz neden en iyisi?

  • Ürünü kim yarattı?

  • Ürün nasıl oluşturuldu?

  • Ürün neden oluşturuldu?

  • Ürün nerede oluşturuldu?

Müşteriler bu soruların cevaplarını neden bilmek istiyor? Çünkü herkes iyi bir hikâyeyi sever. Marka hikâye anlatımı, müşterilerinizi ürününüz ve işiniz hakkında bilgilendirirken aynı zamanda duygusal bir tepki uyandırmak için önemlidir.

Markanızın hikayesi hakkında mümkün olduğunca açıklayıcı olmak faydalı görünse de onu basit ve anlamlı tutmak en iyisidir. İnsanlar dikkatlerini çeken bir anlatıyı severler ve bunu yapmanın en iyi yolu taşınabilir bir reklam panosu, yani ambalajınızdır. Markalar, özgünlük için çabalamalı ve marka anlatılarını ve erişimlerini geliştirmek için müşterileriyle gerçek bir bağlantı kurmalıdır.

Paket tasarımınız aracılığıyla müşterilerinizle doğrudan konuşmak, müşterileriniz için pazarlamada ve gelecek satışlarınızda rol oynar. Ambalajınızda kopyalama, tipografi ve tasarım öğelerini kullanmak hem çevrimiçi hem de çevrimdışı müşterileriniz üzerinde unutulmaz bir etki yaratırken marka hikayenizi de yansıtabilir.

E-ticaret dünyasında çok fazla rekabet olduğundan dolayı özellikle günümüz dünyasında ve dijital çağda markaların marka anlatılarını gerçekten sergileyebilmeleri zor olabilir. Bu nedenle ambalaj malzemeleriniz marka hikayenizi anlatmada çok önemlidir çünkü sizi rakiplerinizden farklı kılar.

Tüketicileriniz için marka öyküsü oluşturun.

Özel paketleme, ürünlerinizi kişiselleştirmenize ve marka hikayenizi geliştirmek için müşterilerinizle gerçekten doğrudan konuşmanıza olanak tanır. Yalnızca ambalajınızı değil, ürününüzü de gerçekten kişiselleştirmek için teşekkür kartlarını, müşteri adlarını, çıkartmaları ve etiketleri kullanmayı düşünün. Bu tür özelleştirmeler, müşterileriniz arasında bir marka anlatısı oluşturmada çok önemli bir rol oynar ve sadık bir müşteri tabanı oluşturmanıza olanak tanır.

Teknoloji, endüstrilerin çalışma şeklini sürekli olarak geliştirmekte ve değiştirmektedir; pazarlama ve ambalaj endüstrileri de bu gelişimde istisna değildir. Teknoloji, ambalajın müşteriler için daha etkileşimli ve marka hikâye anlatımında daha kullanışlı olmasını sağladı. Akıllı ambalajlarda QR kodlarının kullanımı sayesinde artık tek bir tuşa basarak markanızın hikayesini daha da detaylı anlatabilirsiniz.

Müşterileriniz ambalajı tarayabilir ve yalnızca ürününüz hakkında değil, markanızın misyonu, değerleri ve hikayesi hakkında ek bilgiler keşfedebilir. Bu tür bağlantılar, ambalajınız için harika bir etkileşim aracıdır çünkü fiziksel ambalajınızda marka anlatınızı gerçekleştirmek oldukça zordur. Ürününüzün ambalajına veya paketine yerleştirebileceğiniz bir QR kod ile fiziksel engellerin ötesine geçebilirsiniz. QR kodlardan bahsetmişken artırılmış gerçekliğin, pazarlama ve paketleme dünyasında çok fazla ilgi görmeye başladığını da belirtmeliyiz.

Müşterileriniz, görüntüleri ve hareketi kullanarak, ürününüzü ve markanızı telefon kameralarından izleyerek daha iyi hissedebilir. Bunun harika bir örneği ise Jack Daniels'ın Artırılmış Gerçekliğidir. Müşteriler, basit bir indirme yoluyla, marka anlatılarına dahil olan ve ilgi çekici bir hikâye anlatan yepyeni bir dünyada farklı Jack Daniels şişelerini görebilirler. Ambalaj, günümüzde pazarlamada önemli bir rol oynamaktadır. Ambalaj ve paketinizi kişiselleştirmek, özelleştirmeler eklemek, marka hikayenizi anlatmak için çok önemlidir.

61 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page