top of page

Maliyetinizi Arttırmadan Paketinizi Daha İyi Hale Getirebilecek Ambalaj ve Paketleme Önerileri


Maliyetinizi Arttırmadan Paketinizi Daha İyi Hale Getirebilecek Ambalaj ve Paketleme Önerileri

Paketleme sadece bir amacınıza ulaşmak için bir araç değil, aynı zamanda müşterileri işletmenize bağlamak için değerli bir fırsattır. En trend halde olan ve sosyal medyada paylaşılan ambalajlar artık reklam ve pazarlama stratejisinin odak noktası haline geldi. Ambalajın tüketiciler üzerindeki önemini kavrayan işletmeler, marka bilinirliğini ve görünürlüğünü katlayarak artırmak için benzersiz ve yaratıcı ambalajları dijital pazarlama kampanyalarına entegre ediyor.

Yaratıcı bir ambalaj tasarımı ve üretimi işinizi geliştirebilir fakat yaptığınız bu özelleştirilmiş paketleme aynı zamanda hızla maliyeti artan bir yatırım haline de dönüşebilir. Markanızı paketleme yoluyla pazarlamak ile bütçenizi yönetmek arasındaki dengeyi bulmak zor olabilir, özellikle de paketleme maliyeti konusundaki seçeneklerinizi bilmiyorsanız. Bu içeriğimizde şaşırtıcı bir şekilde bütçenizi sarsmayacak bazı yaratıcı ambalaj tasarım fikirlerini sizler için derledik.


Kalıp Kesimli Standart Kutu

Kalıp Kesimli Standart Kutu

Klasik yapıların ve klasikleşmiş bir tasarımın gücünü hafife almayın. Bu tarz ambalajlar, en popüler ve en uygun fiyatlı paketleme seçeneklerinden biri olarak kabul edilir. Basit tasarımlı standart kutular çoğu zaman bir müşterinin ilgisini hızla çekmenin kolay bir yoludur.

Basit bir ters germe uç, düz germe uç veya conta uç yapısıyla, nominal bir maliyetle özel bir kalıp kesim yaptırmayı seçenekleriniz arasına ekleyebilirsiniz. Bu konudaki çoğu şey, fazla mühendislik gerektirmeden markanın değerlerine ve tarzına uyan bir tasarım yaratmakla ilgilidir. Şaşırtıcı bir şekilde, bu düşündüğünüz kadar maliyetli değil. Sadece marka ve görsel tasarımın etkili bir şekilde yürütülmesi nedeniyle pahalı görünüyor. Fakat doğru bir planlama, doğru bir üretici ve matbaa seçimiyle birlikte bunu işletmenizin maliyetlerini arttırmadan yapabilirsiniz.

İç Baskı Sürprizi

Üretim maliyetinize yalnızca %5 – %10 ek ücret karşılığında kutunuzun iç kısmına özel baskılı bir tasarım ekleyebilirsiniz. Çevrimiçi kutu açma deneyimlerinin artan popülaritesi ile kişiselleştirilmiş iç tasarım, kalıcı bir izlenim için uygun maliyetli bir stratejidir. Örneğin kutu içerisine ürününüzü ilgilendiren fakat tamamen ürününüz ile ilgili olmayan bir görsel tasarımlı kart ekleyebilirsiniz. Bu tür kart ve broşürler marka bilinci oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Baskılı Desenler

Baskılı Desenler

Şık ve minimal bir marka tasarımını sergilemek için baskılı bir desen gibisi yoktur. Baskılı desenlerin lüks görünümüne aldanmayın. Baskılı desenler Ofset, Tam Renkli CMYK ile Dijital baskı yapılarak elde edilebilir. Bu ne anlama geliyor? Ek maliyet gerektirmiyor. Bu görünümü elde etmek için PMS Color'a veya herhangi bir özel kâğıda ve mürekkebe ihtiyacınız yok. Desenlerin etkileyici görünmesini sağlamak için görsel tasarımın markanızla iyi bir uyum içinde bulunduğundan emin olmanız gerekir.

Dijitale Geçin

Dijitale Geçin

The Packaging School Genel Müdürü Sara Shumpert Dunn, "ambalajlarımızı hızla yenilemek ve tüketici trendleri değiştikçe kişiselleştirmek için dijital baskıdan yararlanmamız gerektiğini" öne sürüyor. Bu, dijital baskının genellikle ofset baskıdan daha düşük maliyetli olması nedeniyle çok anlamlıdır. Baskı ve ambalajları dijital dünyaya geçirmek bu endüstriler için daha parlak bir gelecek ve rota sağlayacaktır.

Peki ofset baskı daha kaliteli bir çıktı sağlamaz mı? Uzmanlar bazı dijital baskı makinelerinin ofset bakıdan daha kaliteli olduğunu ve yakın zamanda çoğu dijital bakı makinesinin ofset baskıdan daha kaliteli bir çıktı vereceğini belirtiyor. Bu, dijital baskı teknolojileriyle yapılan baskıdaki ofset kalitesinin giderek daha aşılabilir hale geldiği ve gelecekte uzun litografik baskı sürecine artık ihtiyaç duymayacağımız anlamına geliyor. Bu tür gelişmeler, hem ambalajlarınızın size teslim süresini düşürüyor hem de işletmenizin maliyetlerinin düşmesini sağlıyor.

Karton koli ve kutuları tercih edeceğiniz e-ticaret ambalajlarınızda maliyetten tasarruf etmek için dijitali ve dijital baskıyı kullanarak maliyetlerinizi düşüreceksiniz. Karton koli ve kutuları kullandığınızda sürdürülebilirlik alanında adım atmış bir işletme olarak çevreci bir pazarlama stratejisi izleyebilirsiniz. Örneğin; Packmore karton koli ve kutuları yüzde 100 geri dönüştürülebilir krafttan üretilmektedir. Bunu tüketicilerinize duyurarak tüketicilerinizin markanız hakkında olumlu bir yargıya sahip olmasını sağlayabilirsiniz.

Birkaç Parçadan Oluşan Ambalajlar

Birkaç Parçadan Oluşan Ambalajlar

Özel baskılı bir ambalaj kılıfı sunmak, kutulu ürününüzü müşterilere sunmanın akıllı ve benzersiz bir yoludur. Bu uygun maliyetli tasarım, herhangi bir ürün için kullanılabilir ve marka deneyimini kolaylaştırmak için kişiselleştirilebilir bir yapıdadır.


Ambalajınız için tasarlayacağınız çekmeceli yapı veya sürgülü kılıf, kutudan çıkarma deneyimini artırmanın yanı sıra, premium bir paketleme sürecindeki maliyetinin çok altında bir fiyata markalaşmayı ve ambalajlarınızın benzersiz tasarımını vurgulayabilir.

Şirketiniz yalnızca düşük maliyetli olmakla kalmayıp aynı zamanda çevre dostu olmaya da hevesliyse, o zaman birkaç parçadan oluşan bir ambalaj kullanmak bir taşla iki kuş vurmanın bir yoludur. Pakette kullanılan ekstra parçalar bir kutunun yapısal bütünlüğünden ödün vermediğinden, müşteriler ambalajı atmak yerine yeniden kullanabilir.

Yiyecek veya bozulabilir ürünler mi satıyorsunuz? Ek kâğıt veya karton malzemeleri devre dışı bırakmanıza izin vereceği için özel kılıflarla maliyetleri azaltabilirsiniz. Normal tam boyutlu bir ambalaja kıyasla daha az maliyetlidir ancak istediğiniz kadar yaratıcı olmanızı sağlar. Böylece maliyetinizi arttırmadan marka bilinirliğinizi arttırmış olursunuz.

Folyo Damgalama

Folyo damgalama

Kısa bir süre önce folyo damgalama işlemin içinde çok emek bulunduran bir işlem olduğu için daha pahalıydı. Günümüzde çoğu ambalaj ve baskı şirketi, folyo damgalamayı daha önce olduğundan daha ucuz hale getiren çeşitli seçenekler sunuyor.

Genellikle yüksek adetli siparişler için folyo damgalamaya, spot UV ve kabartma gibi ek seçenekler eklerseniz, maliyet tam üretim maliyetinizin yalnızca %10-15'ini artırır. Bu nedenle, yüksek bir bedel ödemeden ambalajınızdaki marka bilinirliğini artırmak için bu tür ekstra süslemeler oluşturabilirsiniz. Ürününüze ve markanıza uygun olduğunu düşündüğünüz modern, lüks, çarpıcı veya desenli görsel ve yapısal tasarımları seçebilirsiniz.

Dokulu Kâğıt ve Kutu İçinde Kullanılan Ek Ambalaj Malzemeleri

İster tamamen özelleştirilmiş bir kutu seçmiş olun, ister basılı logo tasarımlı standart bir kutuyu tercih etmiş olun, ambalajınıza özelleştirilmiş iç öğeler eklemek müşterileriniz için tamamen markalı bir deneyim yaratacaktır.

Kağıt mendil daha ince malzemeden yapıldığından, düşük malzeme maliyeti ile büyük fayda sağlayabilirsiniz. Ayrıca müşterileriniz için olumlu bir marka bilinci oluşturma deneyimi sağlamış olursunuz.

Ek ambalaj malzemesi eklemek, kutudan çıkarma deneyimini genişletmenin yaratıcı bir yoludur. Paketinize önceden basılmış bir teşekkür notu dahil etmek de çok az maliyetlidir. Ayrıca bu tarz özelleştirmeler her pakete hoş bir kişisel dokunuş katar. Bu kişiselleştirilmiş kutu açma deneyimi, müşteriler üzerinde kalıcı bir izlenim bırakabilir ve markanız ile tüketiciniz arasındaki satın alma alışkanlıklarını etkileyebilir. Bu, işletmeniz için sadık müşteri demektir ve yeni müşteri edinmenizden çok daha kolay bir satış süteci elde etmenizi sağlar.

Ayrıca bu kartlar, müşterilere sosyal medya kanallarınızı hatırlatmanın harika bir yolu olabilir. Ürününüzü ve ambalajınızı tüeketicilerin sosyal medya hesaplarında paylaşmaları için onları teşvik edebilirsiniz.

Ek ambalaj malzemeleri ve kağıt mendil ilaveleri, tamamen markalı ve benzersiz bir kutu açma deneyimi geliştirmenize olanak tanır. Bu, daha pahalı tasarımlara yatırım yapmaktan kaçınma seçeneğine izin verir.

Çıkartmalar ve Etiketler

Çıkartmalar ve Etiketler

Çıkartmalar, paketlenmiş ürünlere özelleştirilmiş son rötuşlar yapmanın çok yönlü bir yoludur. Örneğin paketinize kağıt mendiller eklediyseniz, müşterilerin kutunuzu açtıklarında gördükleri ilk şeyin logonuz olmasını sağlayın. Bunu, kağıt mendili özel bir etiketle sabitleyerek yapabilirsiniz.

Diğer birçok ambalaj ürünü gibi, etiket fiyatları da yüksek baskı miktarları ile düşmektedir. Maliyet, tabaka veya rulo baskıya, boyut veya şekle göre değişkenlik sağlayabilir.


Ambalajın içine veya dışına çıkartmalar veya logonuzu ekleyerek daha ucuza özel bir görünüm yaratabilirsiniz. Bu, baskılı kutu maliyetlerinden tasarruf etmeniz için harika bir yoludur, ancak yine de müşterilere benzersiz marka deneyimi sunar.

Özet

Artan e-ticaret hacmiyle beraber ambalaj, ürünün hayati bir parçası haline geldi. Ambalaj tasarımının ne kadar güçlü olabileceğini asla küçümsemeyin.

Günümüzün rekabetçi pazarında, özel ambalaj, müşterilerin ürününüz hakkında nasıl düşündüğünü, gördüğünü ve hakkında nasıl konuştuğunu şekillendirmek için bir araçtır. Ayrıca işletmenizin gelecekteki operasyonları için de çok faydalıdır. Ürünlerinizi benzersiz bir şekilde paketlemek ve kalıcı marka deneyimleri bırakan çarpıcı izlenimler yaratmak için Packmore uzmanlarıyla iletişime geçebilir ve Packmore ürünlerini inceleyebilirsiniz.

18 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page